Leave at Door: nieuwe WooCommerce plugin voor contactloze bezorging

Nu veel landen in een vorm van lockdown zitten om de verspreiding van het coronavirus te beperken, draaien afhaalrestaurants en webwinkels overuren. Scott DeLuzio, een WordPress plugin ontwikkelaar en de oprichter van Amplify Plugins, zag recentelijk een optie voor contactloze bezorging toen hij eten bestelde bij een restaurant. Hij bedacht dat het een handige optie zou zijn voor WooCommerce webshop eigenaren. Daarom ontwikkelde hij een plugin waarmee zij gemakkelijk deze optie kunnen toevoegen: Leave at Door for WooCommerce.

Over Leave at Door

Leave at Door for WooCommerce is inmiddels gratis beschikbaar in het officiële WordPress Plugin Directory. De plugin stelt klanten in staat om aan te geven dat zij social distancing willen behouden bij het ontvangen van bestellingen. De plugin voegt een optioneel selectievakje voor contactloze bezorging toe boven de bestelknop in het checkout proces. Wanneer deze wordt aangevinkt, verschijnt er een tekstvakje waar instructies voor de bezorging kunnen worden ingevuld. Wanneer de klant voor contactloze bezorging kiest, wordt dit zowel in het bestelscherm als in de bevestigingsemail van de bestelling weergegeven.

Korting op WordPress handleiding

leave at door

Beslissende factor

DeLuzio’s Amplify Plugins shop is gericht op het ontwikkelen van plugins die de klantervaring in WooCommerce verbeteren. Nu steeds meer mensen aan social distancing doen en meer online bestellen, ziet hij dat webshop eigenaren hun best doen om in te spelen op de veranderende behoeften van hun klanten.

“Ik heb zeker een toename in plugin sales gezien de afgelopen maand,” schreef DeLuzio. Hij denkt, naar aanleiding van gesprekken met een paar klanten, dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat traditionele winkels en restaurants hun business naar het internet verplaatsen. Dat doen zij om te compenseren voor het feit dat ze tijdelijk dicht moeten of minder klanten binnen krijgen.

De mogelijkheid van een contactloze bezorging kan voor sommige klanten in thuisisolatie de beslissende factor zijn om iets te bestellen. En dat kan met name voor kleinere ondernemers een groot verschil maken.

“Er zijn nu veel plaatselijke bedrijven die worstelen om het hoofd boven water te houden,” schreef DeLuzio. “Hun klanten maken zich waarschijnlijk veel zorgen om het virus en het waarborgen van social distancing. Dus als iets zoals deze plugin hen kan helpen, al is het maar een beetje, dan ben ik blij dat ik iets voor ze heb kunnen betekenen.”

Contactloze bezorging als permanente optie

Op een gegeven moment zullen fysieke winkels en restaurants weer opengaan en zal de economie weer op gang komen. Toch zullen er ongetwijfeld klanten zijn die graag gebruik willen blijven maken van een contactloze bezorging. Vooral onder de doelgroepen die extra kwetsbaar zijn voor COVID-19. De optie voor een contactloze bezorging in WooCommerce zou dus ook na de huidige crisis een toegevoegde waarde hebben. Misschien wordt het zelfs wel een standaard optie in het checkout proces van webshops.

 

Lees ook: COVID-19 WooCommerce tips

 

Hosting en Webhosting bij Combell

Geef een reactie