Zo zorg je dat je website sneller geïndexeerd wordt door Google

website sneller geïndexeerd

Als jij je een nieuwe blogpost, pagina of complete WordPress website live zet, betekent dat niet dat je meteen gevonden wordt in Google. Google moet jouw website namelijk eerst indexeren. Hoe lang dat duurt? Afgaande op de meest recente gegevens duurt het tussen de 4 dagen tot 6 maanden voordat een website gecrawled en beoordeeld wordt. Er zijn echter wel manieren om te zorgen dat je website sneller geïndexeerd wordt door Google.

Wat je moet weten over indexeren

Er zijn veel verschillende factoren die van invloed zijn op hoe snel je website (opnieuw) geïndexeerd wordt door Google. Hierbij kun je denken aan de populariteit van je website, je website-structuur en hoe ‘crawlable’ je website is. Volgens Google zelf zijn crawlen en indexeren “processen die wat tijd in beslag kunnen nemen en afhankelijk zijn van veel factoren. Over het algemeen kunnen we geen voorspellingen of garanties doen over wanneer en of je URLs gecrawled en geïndexeerd zullen worden.”

Hosting en Webhosting bij Combell

Hoe je website sneller geïndexeerd wordt

Goed, er zijn dus geen garanties dat je website (sneller) geïndexeerd wordt door Google. Maar als je de onderstaande tactieken toepast, vergroot je wel de kans dat dit sneller gebeurt dan wanneer je niets zou doen:

#1. Maak een XML sitemap met behulp van een van de XML sitemap plugins voor WordPress.

#2. Dien je sitemap in bij Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools).

#3. Dien je link direct in bij zoekmachines.

#4. Zorg voor backlinks vanaf oudere pagina’s die al wel geïndexeerd zijn.

#5. Voeg een blog of nieuwspagina aan je website toe en publiceer consistent. Websites met blogs krijgen gemiddeld 434% meer geïndexeerde pagina’s dan websites zonder blogs.

#6. Maak een RSS feed aan. Als deze eenmaal is aangemaakt wordt hij automatisch geupdatet. Dit is een andere manier om zoekmachines te vertellen dat er iets nieuws op je website staat.

#7. Installeer Google Analytics om belangrijke statistieken te tracken én Google te laten weten dat je actief bezig bent.

#8. Deel je nieuwe content op sociale media om meer webverkeer en betrokkenheid te genereren.

 

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie