Zo voeg je help tekst toe aan je WordPress backend voor klanten!

De WordPress backend werkt geweldig – tenminste, als je weet wat je doet! Voor je klanten kan het behoorlijk verwarrend zijn. Er zijn verschillende manieren om je WordPress backend te versimpelen. Eén van die manieren is het toevoegen van help tekst voor je klanten.

Zo voeg je help tekst toe aan je WordPress backend voor klanten!

WordPress heeft zelf een geweldig systeem om boven aan verschillende vensters help tekst toe te voegen. Het tabblad om deze sectie te openen bevindt zich blak naast de screen options. Je kunt hier zelf contant toevoegen en custom help teksten toevoegen. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is de add_help_tab() functie:

function my_post_guidelines() {

$screen = get_current_screen();

if ( ‘post’ != $screen->post_type )

return;

$args = array(

‘id’     => ‘my_website_guide’,

‘title’   => ‘Content Richtlijnen’,

‘content’ => ‘

<h3>Website Content Richtlijnen</h3>

<p>Alle content op deze website moet uniek zijn. Maak gebruik van level 2 titels. Level 1 titels mogen niet gebruikt worden in de content van je bericht. </p>

<p>Alle afbeeldingen moeten met de media editor worden toegevoegd en moeten voorzien zijn van een titel, een alt tekst en een beschrijving.</p>

‘,

);

// Voeg het help tabblad toe.

$screen->add_help_tab( $args );

}

add_action(‘admin_head’, ‘my_post_guidelines’);

De bovenstaande code voegt een extra entry toe aan de post sectie. Je kunt andere vensters meenemen door een post type toe te voegen, of de naam van het venster waar je je bevindt.

Geef een reactie