5 social media marketing trends voor 2017

social media marketing trends

In dit artikel bespreken we de belangrijkste social media marketing trends voor 2017. Die helpen je om de concurrentie dit komende jaar voor te blijven!

SOCIAL MEDIA MARKETING TRENDS 2017 

#1. Live video’s

Live video’s zijn in een korte tijd enorm populair geworden, mede dankzij platforms zoals facebook Live en Twitters Periscope. Ze bieden ondernemingen de mogelijkheid om hun volgers te beter te bereiken en persoonlijke connecties met hen te maken. Om een voorbeeld te geven: als een merk een live Q&A sessie met fans wil organiseren, ontvangt iedereen die de pagina volgt daar een notificatie van. Hoewel live video’s ook op een later tijdstip kunnen worden teruggekeken, heeft de mogelijkheid om live te kijken een enorme aantrekkingskracht voor volgers. Facebook heeft laten weten dat er in 2016 meer dan 8 miljard video’s zijn bekeken; dat is twee keer zoveel als in 2015! Het is dus zeker aan te raden om in 2017 iets met live video’s te doen.

de beste en snelste wordpress webhosting

#2. Emoji

Emoji zijn de hedendaagse hiërogliefen; ze verbeelden een gevoel of een emotie, in een plaatje dat de ruimte van slechts één teken in beslag neemt. Emoji zijn de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden op alle platformen. Eind 2010 introduceerde Apple op elke iPhone een standaard emoji keyboard. En eerder dit jaar voegde Facebook emoji ‘reacties’ toe aan berichten. Voor je emoji integreert in je social media advertenties of berichten, moet je wel goed nadenken over de context van de inhoud en je doelgroep. Emoji kunnen erg goed werken bij grappige video’s die een jonger publiek aanspreken. Maar als je een bericht plaatst over een softwareprogramma voor accountants, dan zijn ze minder gepast.

#3. Dynamische content

Dynamische content is content die verandert op basis van de bezoeker. En het lijkt één van de belangrijkste social media marketing trends van 2017 te worden. Een goed voorbeeld van dynamische content is remarketing of het principe van retargeted ads; je richt je op het publiek dat al interesse in je product heeft getoond. Amazon doet dit veel. Heb je op Amazon naar een product gezocht maar niets gekocht, en bezoek je daarna een website waar advertenties op zijn toegestaan, dan is de kans groot dat je dezelfde producten ziet waar je op Amazon naar hebt gezocht. Dat zijn retargeted ads. Wil je ook graag dynamische content in je WordPress site integreren, check dan eens de Pardot plugin; hiermee kun je eenvoudig je bezoekers tracks en dynamische content in pagina’s en berichten plaatsen.

#4. Slideshow advertenties op Facebook

Slideshow advertenties op Facebook bestaan uit een selectie van afbeeldingen in één advertentie. Door het gebruik van meerdere afbeeldingen kan de aantrekkingskracht van de advertentie worden vergroot en kan er een grotere doelgroep worden aangesproken. Ook kun je hiermee meer producten in één advertentie zetten. Je hoeft je echter niet tot statische afbeeldingen te beperken; slideshow advertenties kunnen ook video’s en muziek bevatten.

#5. Aflopende content

Snapchat is een populaire app die gebruikt wordt om foto’s en video’s naar individuen en groepen te sturen; foto’s en video’s die zichzelf “vernietigen” en automatisch verwijderd worden nadat de ontvanger deze heeft bekeken. Ook andere social media websites, zoals Instagram, hebben zich door Snapchat Stories laten inspireren en hun eigen variant uitgebracht. Snapchat en Instagram benadrukken het belang van aflopende content. Dergelijke functies zijn niet alleen geschikt voor interactie met vrienden, maar ook voor marketing. Onder andere Pixar en Netflix maken gebruik van aflopende content om fans een kijkje achter de schermen te bieden.

 

Geef een reactie