5 WooCommerce tips om klantenloyaliteit een boost te geven

5 WooCommerce tips om klantenloyaliteit een boost te geven

Klantenloyaliteit is wat ervoor zorgt dat je klanten naar je WooCommerce webshop blijven terugkomen. Zij zijn niet alleen degenen die regelmatig iets bij je kopen, maar ook degenen die andere mensen over jouw webshop vertellen. Om een trouw klantenbestand te verkrijgen, moet je hun vertrouwen winnen en aan hun verwachtingen voldoen. In dit artikel bespreken we 5 tips om de klantenloyaliteit van je WooCommerce webshop een boost te geven.

Satisfaction is a Rating. Loyalty is a Brand.” - Shep Hyken

5 WooCommerce tips om klantenloyaliteit een boost te geven

#1. Luister naar wat je klanten te zeggen hebben

Persoonlijke interactie is heel belangrijk voor klantenloyaliteit. Praat regelmatig met je klanten en moedig eerlijke feedback aan. Neem de tijd om deze feedback door te lezen. Maar negeer vooral niet degenen die een negatieve ervaring hebben gehad met je webshop; luister, denk na en implementeer. Reageer op deze mensen en verzeker hen dat ze de volgende keer een betere ervaring zullen krijgen.

#2. Moedig je klanten aan om hun ervaringen te delen

Als je klanten tevreden zijn, vraag dan of ze een review willen achterlaten of een reactie op je Facebook of Twitter account willen achterlaten. Installeer één van de Tell a Friend plugins voor WooCommerce. Zorg sowieso voor een pagina met klantrecensies.

#3. Behandel je klanten als mensen

Je klanten zijn levende wezens met gedachten, gevoelens en meningen. Bovendien hebben ze de intelligentie en middelen om naar die gedachten, gevoelens en meningen te handelen. Het is dan ook belangrijk dat je ze niet als een cijfer of inkomstenbron, maar als mens behandeld. Als je niet op hun menselijkheid inspeelt, zullen ze niet de drang hebben om weer bij je terug te komen. Als een klant een vraag of opmerking stuurt, reageer dan met een gepast antwoord. Automatisch gegenereerde berichten wekken geen vertrouwen op, en zeker geen klantenloyaliteit. Wees beleefd, oprecht, vriendelijk en behulpzaam.

#4. Neem je verantwoordelijkheden

We maken allemaal weleens fouten. Hoe je daarmee omgaat, laat je karakter zien. Als je een fout hebt gemaakt, erken dat dan. Verontschuldig je. Laat zien dat je oprechte intenties hebt om je fout te rectificeren, en doe dat dan ook! Je klanten zullen het waarderen als je de verantwoording voor je fouten neemt en moeite doet om het goed te maken. De schuld bij een ander leggen of doen alsof je van niets weet zal je nooit verder brengen.

#5. Geef persoonlijke kortingen

Veel bedrijven bieden voordelen en kortingen voor premium klanten. Er zijn verschillende WooCommerce plugins om trouwe klanten een leuke korting te bieden. Door specifieke klanten speciale kortingen te geven, hebben ze een extra reden om bij je terug te komen. Ze komen naar jouw webshop te omdat je hen iets extra’s te bieden hebt. En dat is ook weer een extra reden voor hen om jouw webshop bij anderen aan te bevelen.

 

 

Wil jij meer leren over Wordpress?

In de kennisbank vertellen we je alles over de belangrijkste onderwerpen

  • Snel en gemakkelijk contact met een WordPress expert
  • Ontvang als eerste nieuwtjes & leuke acties
  • Overleg met andere WordPress fans

Je WordPress vraag of probleem razendsnel opgelost met de hulp van een echte WordPress developer!

Join de grootste WordPress community van Nederland & stel je vraag via ons WordPress ticketsysteem.

Medaille-buddy

Blijf op de hoogte van het laatste WordPress nieuws.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.