Een Kanban Board in WordPress

Een Kanban Board in WordPress

Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om de projecten van je team bij te houden, sales te monitoren en in contact te blijven met klanten als je niet georganiseerd bent. Wie weleens met Trello heeft gewerkt, weet hoe handig een Kanban board kan zijn om je workflows te stroomlijnen. In dit artikel vertellen we wat meer over Kanban boards, en waarom het gebruiken van een Kanban board in WordPress een goed idee is.

Wat is een Kanban board?

Een Kanban board is een workflow visualisatie tool die je helpt je processen te optimaliseren en de voortgang van je taken bij te houden, hoe eenvoudig of complex deze ook zijn. Een simpel Kanban board bestaat uit drie kolommen: To Do, In Uitvoering en Klaar. Elke kolom vertegenwoordigd een andere fase in de workflow, en je kunt aan elke kolom individuele taken toevoegen. Ieder taak item beweegt horizontaal over het bord, tot het in de Klaar kolom komt. Dit is waar de workflow eindigt en het project als voltooid mag worden beschouwd. Natuurlijk kun je ook extra kolommen toevoegen, zoals Volgende in Queue, Testen, Wachten op Feedback, enz.

Waarom een Kanban board in WordPress gebruiken?

Er zijn meerdere redenen om een Kanban board in WordPress toe te voegen. Een Kanban board biedt je een heel eenvoudige methode om je workflows te organiseren, productiviteit binnen teams een boost te geven, en individuen een manier geven om zich te focussen op wat er moet gebeuren en in welke volgorde. Een Kanban board in WordPress is ook handig vanwege de onderstaande redenen:

  • Projectmanagement. Als je in een team werkt waar ieder teamlid verantwoordelijk is voor afzonderlijke taken, kan het gebruiken van een Kanban board helpen om die taken te organiseren en te zorgen dat iedereen productief blijft. Je kunt visueel de status van elk project bekijken, in elke fase, overal en altijd.
  • Verkoopdoelen tracken. Als je een onderneming runt die om verkopen draait, dan kan een Kanban board je helpen om slimmer te werken. Het enige dat je hoeft te doen is de individuele stappen vaststellen voor het aantrekken van nieuwe klanten, het pitchen van sales en het beveiligen van transacties. Dankzij het Kanban board zie je ook heel snel waar er ruimte is voor verbeteringen.
  • Redactiekalender bijhouden. Dit is waarom ik zelf een Kanban board gebruik. Het consistent publiceren van content op je WordPress site is van cruciaal belang om meer webverkeer te genereren, bezoekers bezig te houden en bezoekers in klanten te converteren. Met een Kanban board kun je vooruitplannen en taken aan teamleden toewijzen zodat je content klaar is als je het nodig hebt.
  • CRM (Customer Relationship Management). Het onderhouden van bestaande klantrelaties is net zo belangrijk als het aangaan van nieuwe klantrelaties. Door het toevoegen van een Kanban board in WordPress kun je alle CRM-gerelateerde taken makkelijk bijhouden. Denk aan het contact opnemen met oude klanten, het beantwoorden van vragen van potentiele klanten, en het genereren van meer leads.

Zoals je ziet is het gebruiken van een Kanban board in WordPress een uitstekende manier om productiever en overzichtelijker te werken. Hoewel er prima 3rd party Kanban board oplossingen zijn (zoals Trello, Jira en Asana) is het natuurlijk veel fijner als je alles gewoon binnen WordPress kunt houden. Dit helpt je werkzaamheden centraliseren. In ons volgende artikel helpen we je op weg met het toevoegen van een Kanban board in WordPress. Stay tuned!

Wil jij meer leren over Wordpress?

In de kennisbank vertellen we je alles over de belangrijkste onderwerpen

  • Snel en gemakkelijk contact met een WordPress expert
  • Ontvang als eerste nieuwtjes & leuke acties
  • Overleg met andere WordPress fans

Je WordPress vraag of probleem razendsnel opgelost met de hulp van een echte WordPress developer!

Join de grootste WordPress community van Nederland & stel je vraag via ons WordPress ticketsysteem.

Medaille-buddy

Blijf op de hoogte van het laatste WordPress nieuws.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.