11 belangrijke statistieken voor bloggers in 2016

statistieken

Content is nog altijd king in 2016, en dat betekent dat bloggen één van de prioriteiten van marketeers moet zijn. Terwijl je bezig bent met het plannen van een strategie voor het volgende kwartaal, is het slim om een blik te werpen op de statistieken van het afgelopen jaar om meer inzicht te krijgen in waarom bloggen nu zo belangrijk is.

Je zult merken dat er een aantal trends aan het veranderen zijn, maar dat er ook een hoop dingen hetzelfde zijn gebleven. En er zijn een aantal nieuwe trends om rekening mee te houden:

  • Langere blog content presteert beter in zoekmachines, en het gemiddelde aantal woorden van blogberichten is de afgelopen jaren toegenomen;
  • Visuele content is erg populair, en marketeers maken steeds meer gebruik van infographics, grafieken en foto’s bij hun blog content
  • Betaalde promotie/distributie voor blog content is drastisch toegenomen.

Laten we eens kijken naar wat specifiekere statistieken.

11 statistieken voor bloggers in 2016

1. Websites met een blog hebben 434% meer geïndexeerde pagina’s. (bron)

Een belangrijke factor van SEO is veel content hebben voor zoekmachines om te crawlen en te indexeren. Hierdoor kunnen ze sneller zien dat je website een bron is met veel informatie voor mensen om te consumeren.

2. 45% van de marketeers zegt dat bloggen het belangrijkste onderdeel van hun content strategie is. (bron)

Er zijn maar weinig marketinggebieden die geen baat hebben bij bloggen.

3. Blog artikelen met afbeeldingen krijgen 94% meer views. (bron)

Het toevoegen van een afbeelding aan je blogartikelen was vroeger slechts een aanbeveling. In 2016 is het echter meer een verplichting, en de cijfers liegen niet.

4. 94% van de mensen die blogberichten delen doen dit omdat ze denken dat anderen er wat aan hebben. (bron)

Dit cijfer illustreert het belang van het creëren van content die daadwerkelijk nuttig is.

5. Het gemiddelde aantal woorden van top-ranking content (in Google) ligt tussen de 1140 en 1285 woorden. (bron)

Google verkiest diepgaande content boven de korte blogberichtjes die vroeger de norm waren.

6. 71% van de marketeers zegt dat het gebruik van visuele elementen onderdeel is van hun content marketing strategie. (bron)

Visuele content is veel boeiender dan tekst alleen, en nu mensen steeds meer content via mobiele apparaten consumeren, gaat de waarde van visuele elementen alleen maar omhoog.

7. Marketeers die bloggen prioritiseren hebben 13 x meer kans om een positieve ROI te behalen. (bron)

Succes met content marketing gebeurd zelden per ongeluk. Wil je de beste resultaten behalen, dan moet je van bloggen een prioriteit maken.

8. Bedrijven die bloggen krijgen 97% meer links naar hun website. (bron)

Linkbuilding is een stuk makkelijker met kwalitatief hoogwaardige, boeiende content.

9. 70-80% van de gebruikers negeren betaalde advertenties en kijken alleen naar organische zoekresultaten. (bron)

Betaalde zoekresultaten kunnen lonen, maar de meest waardevolle posities in zoekresultaten worden niet gekocht, maar behaald door SEO en bloggen.

10. Google krijgt gemiddeld 100 miljard zoekopdrachten per maand. Meer dan de helft van die zoekopdrachten komt vanaf mobiele apparaten. (bron)

Zowel je website als je blog moeten mobiel-vriendelijk zijn.

11. Blogs worden beschouwd als de op 4 na meest betrouwbare bron voor nauwkeurige online informatie. (bron)

Vroeger werden blogs niet heel serieus genomen. Maar in 2016 worden ze beschouwd als één van de meest waardevolle en geloofwaardige bronnen van informatie.

 

Geef een reactie