WordPress meest vertrouwde merk bij kleine bedrijven

meest vertrouwde merk

Het is niet altijd even makkelijk om het vertrouwen van kleine bedrijven te winnen, maar één merk dat daar in geslaagd is, is WordPress. Volgens de nieuwe SMB Trust Index van Alignable is WordPress het meest vertrouwde merk voor kleine bedrijven, met een Net Promoter Score van 50 in het tweede kwartaal van 2016.

Meest vertrouwde merk

Andere merken die goed hebben gescoord zijn het e-mail marketing bedrijf MailChimp (NPS 46), Google (NPS 46) en de online betalingspoort Authorize.net (NPS 45). Helemaal onder aan de lijst staan Web.com (met een NPS van -62) en Yelp (met een NPS van -65).

Hosting en Webhosting bij Combell

Wat opvalt is dat de merken die goed hebben gescoord bij kleine bedrijven consistent als vertrouwde merken uit de test komen. De populariteit van MailChimp is iets gedaald sinds het laatste kwartaal van 2015, toen het merk een NPS van 48 scoorde.

meest vertrouwde merk

 

 

Bij het bekendmaken van de cijfers zei Alignable CEO Eric Groves: “We zijn dolblij dat kleine ondernemers zich comfortabel genoeg voelen om hun sentiment jegens SBM merken op Alignable te delen, in manieren die andere ondernemers helpen om goede beslissingen te nemen en succes te hebben.”

Vertrouwen winnen

Het rapport onderstreept de behoefte voor merken om een trouwe fanbase van ondernemers te verzamelen, die het bedrijf kunnen verdedigen wanneer er negatieve reacties op het World Wide Web opduiken.

Met name voor kleine bedrijven speelt het opbouwen van een tevreden klantenbestand een grote rol in het werven van nieuwe klanten. Tevreden klanten zijn de meest betrouwbare merk ambassadeurs die kleine ondernemers zich kunnen veroorloven. Dat is dan ook de reden dat kleine bedrijven zich moeten concentreren op het tevreden houden van hun huidige klanten, zodat zij middels mond-tot-mond reclame meer klanten binnen kunnen brengen.

Over de SMB Trust Index

De SMB Trust Index is een enquête die vier keer per jaar wordt uitgevoerd door Alignable – een platform voor lokale bedrijven – en gebruik maakt van een ranking methode die Net Promoter Score heet. De index bestaat uit meer dan 9000 scores van kleine bedrijven in de Verenigde Staten. Om deel uit te kunnen maken van de SBM Trust Index moeten merken ten minste 25 beoordelingen krijgen. NPS scores worden alleen getoond voor merken met 50 beoordelingen of meer.

Geef een reactie