Je WooCommerce shop onderweg beheren? Dit heb je nodig!

WooCommerce shop onderweg

Als ondernemer ben je ongetwijfeld vaak onderweg. Maar je webshop is 24/7 geopend en het is wel zo handig als je ook buiten kantooruren de mogelijkheid hebt om de boel draaiende te houden. De onderstaande zaken zijn essentieel om je WooCommerce shop onderweg te beheren!

Dit heb je nodig om je WooCommerce shop onderweg te beheren

#1. De mobiele WooCommerce app

De mobiele WooCommerce app, die beschikbaar is voor iOS en Android, biedt alles wat je nodig hebt om je webshop te runnen – waar je ook bent. Je kunt onder andere:

  • Bestellingen beheren: Je kunt klantdetails bekijken en bestellingen verwerken.
  • Notificaties ontvangen: Je bent meteen op de hoogte als iemand een bestelling plaatst of een recensie achterlaat.
  • Analytics checken: Ontdek wat je deze maand hebt omgezet en welke producten het meest verkocht worden.
  • Verzendlabels printen: Als WooCommerce Shipping gebruikt kun je direct vanaf je mobiele apparaat verzendlabels regelen.

#2. De WordPress app

Het runnen van een succesvolle webshop draait niet alleen maar om bestellingen verwerken. Met de WordPress app (beschikbaar voor desktop en mobiele apparaten) regel je de andere zaken ook waar en wanneer het jou uitkomt:

  • Blogberichten publiceren: Snel een update plaatsen of een verslag van een evenement delen? Vanuit deze app plaats je gemakkelijk je blogberichten.
  • Pagina’s bewerken: Vervang afbeeldingen, corrigeer typfoutjes of wijzig je openingstijden.
  • Op reacties reageren: Zorg dat je bezoekers snel antwoord krijgen op hun vragen.
  • Webshop onderhoud uitvoeren: Update plugins & bekijk site statistieken.
  • Nieuwe gebruikers aanmaken: Als een werknemer of teamlid toegang nodig heeft terwijl je weg bent, kun je vanaf je mobiel een account voor diegene aanmaken.

#3. Mobiele social apps en live chat

Interactie met je bezoekers en klanten beperkt zich niet alleen tot je webshop zelf. Veel mensen maken gebruik van social media om vragen te stellen of feedback te geven. Afhankelijk van welke platformen je gebruikt, kun je de Twitter app, Instagram app en/of Facebook app downloaden. Een andere manier om je clientèle zo snel mogelijk van dienst te zijn is door live chat aan te bieden. Extensies zoals LiveChat hebben ook een mobiele app zodat je direct vanaf je smartphone kunt reageren.

Tot slot

Je ziet het, zelfs als je niet achter je computer zit kun je nagenoeg alle aspecten van je WooCommerce shop onderweg beheren, van bestellingen en reacties tot betalingen en klantenservice.

Geef een antwoord