Verdubbel je conversies met de Thrive Ultimatum plugin

thrive ultimatum

Als je je WordPress website gebruikt om producten of diensten te verkopen, dan hou je je natuurlijk geregeld bezig met het boosten van je conversies. Maar er is een enorme concurrentie op het World Wide Web, en veel mensen zijn in staat om door de meest gebruikte marketing tactieken heen prikken. Hoe kun je nu echt opvallen en je bezoekers ervan overtuigen dat jouw product echt de aankoop waard is? Er zijn verschillende lead generation plugins voor WordPress verkrijgbaar die beloven om je verkoopcijfers te doen stijgen. Maar veel van deze plugins hebben slechts beperkte features of werken simpelweg niet. Gelukkig is er nu een nieuwe plugin, die specifiek is ontwikkeld voor het verhogen van je conversies: Thrive Ultimatum. In dit artikel bekijken we wat Thrive Ultimatum zoal te bieden heeft, en of deze plugin daadwerkelijk doet wat hij beloofd. 

Hoe Thrive Ultimatum werkt

Thrive Ultimatum is gebaseerd op het marketing principe van schaarsheid, wat betekent dat het gebruik maakt van het idee van beperkte beschikbaarheid om de vraag te vergroten. Met andere woorden, als je een speciale aanbieding hebt die slechts gedurende een beperkte periode beschikbaar is, zullen je bezoekers sneller geneigd zijn om tot een aankoop over te gaan. Dat komt doordat wanneer iets schijnbaar minder beschikbaar is, we het beschouwen als waardevol, en we het meer willen. Het is een bekende marketing techniek die veel wordt gebruikt voor het boosten van sales. Sterker nog, de meeste december aanbiedingen zijn op dit principe gebaseerd. Om een voorbeeld te geven: Amazon verkoopt meer op haar ‘Prime Day’ dan op elke andere dag van het jaar – voornamelijk omdat die aanbiedingen slechts één dag geldig zijn. Goed, je weet nu hoe Thrive Ultimatum werkt. Laten we nu eens kijken naar de belangrijkste functionaliteiten van de plugin.

Hosting en Webhosting bij Combell

Campagne types

Je kunt vier verschillende soorten campagnes aanmaken:

  • 7 Day Offer – Een zogeheten ‘evergreen’ aanbieding die 7 dagen geldig is wordt getriggerd zodra een bezoeker voor het eerst op je website kunt. 3 dagen voor het einde van de 7-daagse periode wordt de status aangepast, en ziet de bezoeker dat hij nog 3 dagen heeft om van de aanbieding gebruik te maken.
  • Christmas Special – Wordt getriggerd om op specifieke data te beginnen en te eindigen. Wanneer de aanbieding nog 2 dagen geldig is, wordt de status aangepast om bezoekers te wijzen op het feit dat ze niet lang meer hebben voor de aanbieding verloopt.
  • End of Month Specials – Worden getriggerd om te beginnen op een bepaalde dag van de maand en zijn 2 dagen geldig.
  • Build from Scratch – Hiermee kun je een campagne opzetten zonder vooraf vastgestelde instellingen.

thrive ultimatum

Zodra je een campagne type hebt geselecteerd, kun je deze verder bijschaven.

Voor een evergreen campagne geldt dat hij eigenlijk nooit eindigt. Alleen de bezoekers die een campagne hebben getriggerd kunnen de aanbieding zien. Dit in tegenstelling tot fixed-date campagnes, die voor iedereen zichtbaar zijn.

Trigger types

  • Thrive Leads conversion

Als je Thrive Leads op je website hebt geïnstalleerd, kun je ervoor kiezen om een campagne te triggeren zodra een bezoekers zich inschrijft voor je nieuwsbrief. Dat is voornamelijk handig wanneer je nieuwe inschrijvers in potentiele kopers wil converteren. Zolang je campagne direct verbonden is met je opt-in aanbieding, kun je veel conversies realiseren.

  • First visit to the site

Dit trigger type geeft je campagne weer aan bezoekers die voor het eerst op je website komen.

  • Visit to specific page

Dit trigger type geeft je campagne weer aan bezoekers die een specifieke pagina op je website hebben bezocht.

thrive ultimatum

Overige belangrijke features

  • Een andere krachtige feature van Thrive Ultimatum is TimeLine Events. Hiermee kun je verschillende ontwerpen en promoties aan A/B testen onderwerpen. Door deze feature te benutten kun je je campagnes finetunen en ervoor zorgen dat je ongekende conversies behaald.
  • Thrive Ultimatum wordt geleverd met kant-en-klare design templates. Maar als je graag dingen wil veranderen, dan zul je niet teleurgesteld worden; elk aspect van de templates kan aangepast worden.
  • Campagnes kunnen ook getriggerd worden wanneer iemand op een link in een e-mail klikt. Dat betekent dat je je huidige abonnees kunt toevoegen aan campagnes die speciaal voor hen zijn opgezet.
  • Alle campagnes die je maakt zijn 100% responsive en worden zonder problemen weergegeven, ongeacht welk apparaat een bezoeker gebruikt.
  • Net als de rest van de plugins die zijn ontwikkeld door Thrive Themes, is Thrive Ultimatum heel gebruiksvriendelijk. De interface is intuïtief en er zijn tal van tooltips in gebouwd die verschijnen wanneer je met je muis over bepaalde items heen gaat, en je helpen begrijpen wat een feature precies doet. Bovendien hebben de ontwikkelaars korte instructievideo’s ingebouwd.

Prijzen

De basisversie van Thrive Ultimatum kost $127 voor een single site licentie. Als je de plugin op meerdere website wil gebruiken, kun je voor $197 de onbeperkte licentie aanschaffen. Een derde optie is om een Thrive Themes lidmaatschap aan te schaffen. Hiermee heb je voor een bedrag van $19 per maand toegang tot alle Thrive thema’s en plugins.

Tot slot

Als je iets online verkoopt is Thrive Ultimatum de beste plugin om je verkopen een boost te geven. Hoewel de plugin wellicht vrij prijzig lijkt, is het een goede investering, zeker als je kijkt naar de enorme hoeveelheid features die je kunt benutten. Naar onze mening is investeren in een lidmaatschap de beste en meest betaalbare optie. Want met toegang tot al die geweldige thema’s en plugins heb je alles wat je nodig hebt om je website in een ware marketing machine te veranderen.

 

 

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie