Simpele WooCommerce tips om je webshop nog beter te maken (deel 2)

webshop nog beter

Gisteren gaven we al een aantal simpele WooCommerce tips om je webshop nog beter te maken. Vandaag voegen we daar nog een aantal suggesties aan toe!

Zo maak je je WooCommerce webshop nog beter

Tip #4: Vergeet je upsells en cross-sells niet

Bij ‘gewone’ websites gebruik je ongetwijfeld veel interne links, om te zorgen dat bezoekers verder klikken. Maar die interne links zijn voor een webshop minstens zo belangrijk! Gelukkig heeft WooCommerce ingebouwde opties om upsells en cross-sells aan je producten toe te voegen. Upsells worden op de productpagina weergegeven en verwijzen de bezoeker naar gerelateerde producten die hij of zij wellicht ook leuk vindt. Om een voorbeeld te geven: op de productpagina van een zwart jurkje zet je een upsell voor een duurder zwart jurkje. Cross-sells worden weergegeven op de winkelwagen pagina als complementaire producten. Als de bezoeker bijvoorbeeld een draadloos toetsenbord in zijn of haar winkelwagen heeft gedaan, dan kun je een cross-sell toevoegen voor een draadloze muis. Mochten de standaard mogelijkheden van WooCommerce niet volstaan, check dan deze 3 plugins voor upsells in WooCommerce

Hosting en Webhosting bij Combell

Tip #5. Maak het mogelijk om op je productafbeeldingen in te zoomen

Afhankelijk van het soort producten dat je aanbiedt in je WooCommerce shop, hebben bezoekers vaak de behoefte om de producten van dichtbij te bekijken. Het toevoegen van een zoom-functie is dan ook zeker de moeite waard. Wanneer een bezoeker dan met de muis over een productafbeelding gaat, kunnen ze erop inzoomen. De YITH WooCommerce Zoom Magnifier plugin is een prima optie om zo’n functionaliteit te integreren.

Tip #6: Maak producten beter vindbaar met (sub)categorieën 

Een van de meest gemaakte fouten die mensen maken bij het opzetten van een WooCommerce webshop, is dat ze vergeten om categorieën en subcategorieën toe te voegen. Dit is van belang om twee redenen. De eerste reden is vanwege de manier waarop je bezoekers je site gebruiken. Een zoekfunctie volstaat niet altijd, en bovendien weten mensen vaak ook gewoon niet wat ze precies zoeken. Als je dan een megamenu met categorieën hebt, kunnen ze in één oogopslag zien wat voor soort producten je allemaal verkoopt en gaan ze vanzelf browsen. Als je thema geen megamenu ondersteund, check dan onze selectie van beste WordPress menu plugins.

De tweede reden om gebruik te maken van categorieën is voor SEO; hoe specifieker je pagina’s zijn, hoe groter de kans dat mensen via een zoekmachine op je site terecht komen. Dat betekent dus veel gebruik maken van long tail keywords (check deze handige tools voor het vinden van long tail keywords!). Als je kleding verkoopt, dan is het hebben van een ‘Jurken’ categorie al een goed begin. Maar online shoppers zoeken meestal niet alleen op het woord ‘jurken’ – ze zoeken op het soortjurk dat ze willen. Daarom is het raadzaam om subcategorieën aan die ‘Jurken’ categorie toe te voegen. Denk aan ‘LBD jurken’, ‘Maxi jurken’, ‘feestjurken’, ‘mouwloze jurken’, ‘zomerjurken’, enzovoorts. Dit vergroot de kans dat je hoger scoort in de zoekresultaten. 

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie