10 SEO-fouten die je echt moet vermijden (deel 2)

seo-fouten

Gisteren bespraken we al 5 SEO-fouten die je echt moet vermijden. Benieuwd naar de rest? Lees dan snel verder!

SEO-fouten die je echt moet vermijden

#6. Geen interne links implementeren

Het is slim om in elk artikel in elk geval één interne link te verwerken die naar één van je eerder geschreven artikelen verwijst. Dit is goed voor je SEO omdat je click-through rate omhoog gaat, mensen meer pagina’s bezoeken en langer op je site blijven hangen, en je de aandacht op je belangrijkste artikelen kunt vestigen. Let wel op dat je niet steeds dezelfde ankertekst gebruikt, en geen generieke ankerteksten zoals “klik hier voor meer info.”

de beste en snelste wordpress webhosting

#7. Te ‘brede’ artikelen schrijven

Als de onderwerpen waar je over schrijft te breed zijn, zullen ze over het algemeen slechts weinig webverkeer opleveren. Als ik het heb over te breed, dan denk ik aan titels als:

“Hoe kan ik online geld verdienen”

“De complete SEO handleiding”

“Social Media Handleiding”

“Tips voor bloggers”

In dergelijke artikelen zijn veel te veel vragen die je moet beantwoorden. Bovendien heb je met dit soort keywords te maken met een enorme concurrentie. En als je net begint, maak je geen schijn van kans om op zulke brede onderwerpen te ranken. Het is dan ook beter om je te beperken tot specifiekere onderwerpen (longtail keywords). Die trekken wellicht minder wat bezoekers, maar de bezoekers die ze trekken behoren vaak wel tot je doelgroep. En die zijn veel makkelijker te converteren.

#08. Geen analytics tool gebruiken

Het is belangrijk dat je weet welke keywords het meeste webverkeer binnenhalen, en wat je meest populaire artikelen zijn. Op basis van die informatie kun je namelijk je content strategie aanpassen. Maak gebruik van een goede tool zoals Google Analytics en wen jezelf aan om elke dag even een blik op je statistieken te werpen. Als je er eenmaal in zit zul je merken dat het zelfs een beetje verslavend is!

#09. Geen gebruik maken van een SEO plugin

Er zijn verschillende SEO plugins voor WordPress verkrijgbaar, en het is zonde als je hier geen gebruik van maakt. Een plugin maakt SEO gewoon een stuk makkelijker! De ene plugin werkt beter dan de andere, en soms is het een kwestie van een beetje experimenteren voor je een SEO plugin hebt gevonden die goed werkt voor jou. Ik kan in elk geval de YOAST SEO plugin aanbevelen, alsmede het All-in One SEO Pack

#10. Meteen grote resultaten verwachten

Dit is niet alleen één van de meest gemaakte SEO-fouten, maar waarschijnlijk ook de belangrijkste reden dat bloggers snel opgeven. De eerste paar maanden bloggen ze vol passie, en dan stoppen ze ermee. Ze zien geen echte toename in hun webverkeer, en denken dat het gewoon niet gaat lukken. Maar als blogger zijnde moet je je blog als je eigen bedrijf beschouwen. Zijn bedrijven al in hun eerste jaar succesvol? Meestal niet. Hetzelfde gaat op voor websites. Het kan soms even duren voor er gestaag webverkeer binnenkomt. Natuurlijk zijn er een aantal nieuwe bloggers die geluk hebben. Maar voor het grootste deel geldt dat ze minstens zes maanden tot een jaar geduld moeten hebben.

Geef een reactie