Nienke’s website: het belang van goede content

Content tekstschrijver

Toen ik ruim anderhalf jaar geleden met mijn eigen website startte, was ik mij terdege bewust van het feit dat ik moest zorgen voor goede content op mijn site. Zonder content verschijn je namelijk niet in de zoekresultaten van Google. 

Omdat ik tekstschrijver ben, ondermeer gespecialiseerd in huisdieren, besloot ik een blog over het opvoeden van een jonge hond te schrijven. Na het stoppen met mijn vaste baan, hadden wij namelijk ook besloten een hond te nemen. 1+1+1=3 dus.

Content delen op Facebook

Elke week schreef ik trouw over mijn avonturen, strubbelingen, frustraties en euforische momenten die ik met mijn drakenprinses beleefde. Ik deelde de blog vervolgens op een vast moment op Facebook. Ik zag het aantal volgers stijgen en dus ook het bezoek aan mijn website. 

Uiteindelijk stagneerde de boel een beetje en raakte mijn onderwerpen op. Hoe vaak kun je schrijven over een hond die je niet te pakken krijgt of die bang is voor vuurwerk? Ik besloot alleen nog een blog te maken als ik ook echt iets te melden had. Maar daarmee liet ik dus mijn vaste ritme los, ook op Facebook.

Dat werd onmiddellijk afgestraft. Als ik nu een post plaats op mijn zakelijke Facebookpagina, krijg ik echt nog tien likes. Ik verschijn gewoon niet meer in het nieuwsoverzicht van mijn volgers. STOM!

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar, ja ik ben wat vroeg, is om het bloggen met een vast ritme weer op te pakken. Ik zal dus een nieuw onderwerp moeten verzinnen waar ik over kan schrijven.

Count per Day-plugin

Count per day plugin

Bewijs dat mijn één jaar oude blog nog steeds publiek naar mijn site brengt.

Want dat de blogs doen wat ze moeten doen, bewijst mijn Count per Day-plugin. Een aantal top-blogs worden namelijk nog steeds gevonden in google. Zo wordt mijn blog ‘Je hond als spiegel van jezelf’ nog wekelijks door bijna honderd mensen gelezen! Terwijl ik deze blog in januari van dit jaar schreef. Ik heb dus nog altijd profijt van een stukje tekst dat nog altijd publiek naar mijn site trekt.

Het is echt de moeite waard om te investeren in tijdloze, goed geschreven teksten. Het is even werk, maar je hebt er jaren plezier van. Ik pak de pen ook maar weer eens op 🙂

Na zestien jaar dienstverband bij een krant, vond ik het tijd om mijn kennis (hoe werkt de media) en kunde (schrijfvaardigheden) voor mijzelf in te gaan zetten. Het feit dat ik mijn ervaring kan gebruiken om organisaties en bedrijven zichzelf in de kijker van de klant te spelen, geeft mij elke keer enorm veel voldoening. Daarnaast blijkt het indelen van mijn eigen tijd een gouden greep; ik ben veel productiever geworden!

Geef een reactie