Landingspagina thema voor WordPress kiezen

wp functies

Als je een bedrijf hebt of je een product of dienst wilt promoten, dan heb je landingspagina’s nodig. Landingspagina’s zijn bedoeld om afleidingen die je op je andere webpagina’s hebt te elimineren, met slechts één doel: conversie. Een goed ontworpen landingspagina zet je call-to-action (CTA) in de schijnwerpers, en biedt je bezoekers de belangrijkste informatie en het duwtje in de rug dat ze nodig hebben om tot actie over te gaan. Een landingspagina legt de focus op je CTA en ondersteund deze met informatie. Er zijn talloze landingspagina thema’s voor WordPress te vinden, maar wat maakt een landingspagina thema nu een goede keuze?

Waar je op moet letten bij het kiezen van een landingspagina thema

#1. CTA

Belangrijk is om te zoeken naar landingspagina thema’s die de CTA ‘boven de vouw’ plaatsen – wat betekent dat de CTA direct zichtbaar is, zonder dat de bezoeker hoeft te scrollen.

Hosting en Webhosting bij Combell

#2. Ondersteunende elementen

Kijk naar ondersteunende elementen (eveneens ‘boven de vouw’) die de bezoeker voorzichtig richting de CTA ‘pushen.’ Hierbij kun je denken aan afbeeldingen, video’s, tekst, headers, enzovoorts.

#3. Design

Hoewel je landingspagina’s in principe los staan van je website, is het wel belangrijk dat het design enigszins aansluit op dat van je website. Door belangrijke huisstijl elementen (kleuren, logo’s, lettertypes) in je landingspagina’s te laten terugkomen, zorg je voor herkenbaarheid en professionaliteit en wek je vertrouwen op bij je bezoekers. Ideaal is als je een WordPress thema voor je website hebt waar ook diverse templates voor landingspagina’s bij zitten.

#4. Menu’s

Veel landingspagina thema’s voor WordPress bieden de mogelijkheid tot het plaatsen van een menu. Hou er rekening mee dat een menu alleen maar afleid. Een landingspagina functioneert het beste wanneer je het menu achterwege laat. Een linkje naar je website is prima. Kortom: als het thema een menu heeft, moet dit verborgen kunnen worden.

#5. Responsiveness

Je WordPress landingspagina thema moet net als je website thema 100% responsive zijn. Met andere woorden: je landingspagina’s moeten er op elk apparaat goed uitzien, ongeacht het schermformaat. Nu het merendeel van de internetgebruikers surft via smartphones en tablets, is responsiveness geen ‘extraatje’ meer, maar pure noodzaak.

Goed, je weet nu waar je op moet letten bij het selecteren van een geschikt landingspagina thema voor WordPress. Heb je toch nog moeite met kiezen, maak je dan geen zorgen, want we gaan je nog verder op weg helpen; in het volgende blogartikel zetten we de beste WordPress landingspagina thema’s van 2016 voor je op een rijtje!

Geef een reactie