Maak je WordPress webshop klaar voor de feestdagen

Maak je WordPress webshop klaar voor de feestdagen

Als de pepernoten al in augustus in de winkels liggen en de kerstversieringen halverwege oktober al opduiken, denken we vaak: “Is het daar niet wat te vroeg voor?” Misschien wel, maar je kunt nooit vroeg genoeg beginnen met je WordPress webshop voorbereiden op de feestdagen. Want als je een webshop runt, bieden de feestdagen een enorme kans om meer omzet te genereren. Met deze tips maak jij je WordPress webshop klaar voor de feestdagen!

Zo maak je je WordPress webshop klaar voor de feestdagen

#1. Stress-test je website

Het is aan te raden om de grenzen van je server te testen voordat de feestmaand aanbreekt. Zelfs als je analytics vorig jaar geen grote toenames in webverkeer lieten zien, betekent dat niet dat het dit jaar ook zo zal gaan. Zeker niet als je op tijd begint met promoten. Voer een stress-test uit met een tool zoals Load Impact en pas indien nodig de bandbreedte aan. Kijk ook wat je nog meer kunt doen om je webshop voor te bereiden op grote bezoekersaantallen.

#2. Creëer nieuwe landingspagina’s

Als je van plan bent om online shoppers met een campagne naar je site te lokken, dan is het aanmaken van nieuwe landingspagina’s in WordPress een goede manier om hun aandacht te trekken. Focus je landingspagina’s op aanbiedingen, nieuwe producten of speciale acties voor de feestdagen.

#3. Vul je keywords aan

Het kan zeker geen kwaad om je content – met name op productpagina’s of speciale aan de feestdagen gerelateerde landingspagina’s – aan te vullen met keywords waar online shoppers rond de feestdagen naar zoeken. Voer een aanvullend keyword-onderzoek uit en kijk eens welke keywords je concurrenten gebruiken.

#4. Geef je webshop een feestelijk tintje

Je kunt je webshop laten opvallen met speciale aanbiedingen en nieuwe producten. Maar je kunt je website design natuurlijk ook meteen een feestelijk tintje geven! WordPress maakt het makkelijk om custom thema’s te implementeren voor de feestdagen. En in januari kun je met één klik weer omschakelen naar je gebruikelijke thema.

#5. Update je prijzen

Online shoppers die op zoek zijn naar cadeautjes beginnen vaak al in november met het vergelijken van prijzen. Evalueer je prijzen en pas ze indien nodig nu alvast aan. Als de drukte straks begint kom je daar misschien niet meer aan toe!

#6. Begin tijdig met het promoten van kerstaanbiedingen

Zodra je hebt vastgesteld wat voor speciale deals en kortingen je wilt aanbieden voor de feestdagen, kun je ‘hello bars’ en getimede pop-ups gebruiken om je bezoekers te informeren wanneer die mooie deals beschikbaar zijn. Door een countdown weer te geven die aangeeft hoe lang bezoekers nog van een aanbieding kunnen profiteren, creëer je een bepaalde urgentie.

#7. Biedt kortingscodes en coupons

Maak een plannetje om vaste klanten terug te laten komen door kortingscodes en coupons te verstrekken, bijvoorbeeld als ‘beloning’ na een aankoop of in een nieuwsbrief. Je kunt dit soort dingen ook verspreiden via Google AdSense of Facebook. Wees creatief! Zorg er wel voor dat je kunt tracken waar mensen hun kortingscodes vandaan halen. Op die manier weet je volgend jaar precies waarin je het beste kunt investeren.

 

 

Wil jij meer leren over Wordpress?

In de kennisbank vertellen we je alles over de belangrijkste onderwerpen

  • Snel en gemakkelijk contact met een WordPress expert
  • Ontvang als eerste nieuwtjes & leuke acties
  • Overleg met andere WordPress fans

Je WordPress vraag of probleem razendsnel opgelost met de hulp van een echte WordPress developer!

Join de grootste WordPress community van Nederland & stel je vraag via ons WordPress ticketsysteem.

Medaille-buddy

Blijf op de hoogte van het laatste WordPress nieuws.

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.