Google Web Stories in WordPress

Google Web Stories in WordPress

Ben je op zoek naar een nieuwe manier om hoger te scoren in zoekmachines, meer webverkeer te genereren en/of (meer) geld te verdienen met je WordPress website? Dan is het de moeite waard om je te verdiepen in Google Web Stories. In dit artikel vertellen we je wat je hierover moet weten, en hoe je deze nieuwe vorm van content in WordPress kunt implementeren.  

Wat zijn Google Web Stories?

Google Web Stories is een nieuwe vorm van Accelerated Mobile Pages (AMP). Het gaat hierbij om content die bedoeld is om in ‘hapklare brokken’ te consumeren. Of zoals Google het noemt: snackable content. Deze content is gericht op mobiele gebruikers; Google beschrijft de typische Web Stories gebruiker als iemand die in de metro zit of aan het lunchen is. Elke pagina van een Web Story bevat maximaal 10 woorden, en het aanbevolen aantal pagina’s ligt tussen de 4 en 30. Idealiter zijn video’s niet langer dan 15 seconden. Ook het toevoegen van ondertiteling is gewenst. Op die manier kunnen gebruikers de video bekijken en meelezen. Zo hou je ook rekening met gebruikers die niet in de mogelijkheid zijn om de video te beluisteren. Google raadt tevens aan om video’s in portretmodus (verticaal) te filmen in plaats van in landschapmodus (horizontaal); op die manier kunnen ze namelijk fullscreen worden weergegeven op mobiele apparaten, zonder dat gebruikers hun smartphone hoeven te draaien.

Hosting en Webhosting bij Combell

De voordelen van een Google Web Story

Steeds meer bedrijven ontdekken de voordelen van het Web Story format. Het biedt hen de mogelijkheid om content op een interactieve en aantrekkelijke manier aan mobiele gebruikers aan te bieden en zo meer webverkeer te genereren. Via een bijlage-link kunnen gebruikers worden doorverwezen naar long form content. Dit is een handige feature; zo kun je de aandacht van bezoekers trekken met een Web Story, en hen vervolgens verder je website in trekken om het volledige artikel te lezen. Het is ook mogelijk om geld te verdienen met Web Stories middels het implementeren van affiliate links en Google Ad Manager. Google Web Stories zelf is open source en gratis.

Google Web Stories in WordPress

Ben je overtuigd door de voordelen en wil je Google Web Stories graag implementeren op je WordPress website? Dan kun je gebruik maken van Google’s Web Story WordPress plugin. Hou er rekening mee dat de plugin zich nog in de bèta fase bevindt en dus nog wat bugs kan bevatten; de definitieve versie van de plugin zal ergens deze zomer worden uitgerold. Voor meer informatie over de mogelijkheden en voordelen van Google Web Stories kun je op deze webpagina van Google kijken.

 

 

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie