5 redenen om gifs in je content marketing strategie te gebruiken

gifs

Geloof het of niet, maar gifs bestaan al sinds 1987; dertig jaar dus! In 2017 zijn gifs hét nieuwe medium voor content marketeers. Sterker nog, het is één van de belangrijkste content marketing trends van 2017! In dit artikel bespreken we 5 redenen om gifs in je content marketing strategie te gebruiken.

#1. Ze werken op alle platformen en apparaten

In marketing is het belangrijk dat je zoveel mogelijk mensen bereikt. Dat betekent dat je content op elk apparaat en platform te bekijken moet zijn. Facebook, Skype, WhatsApp en Twitter ondersteunen sinds kort allemaal gifs. Of je nu door je Facebook tijdlijn scrolt of met een willekeurige mobiele app bezig bent, gifs zijn nu vrijwel overal te bekijken. In dit mobiele tijdperk is ruimte en grootte altijd een aandachtspunt bij content. Gifs nemen nauwelijks ruimte in beslag en laden veel sneller dan video’s. Daardoor zijn ze ook weer makkelijker te delen.

Hosting en Webhosting bij Combell

#2. Ze kunnen een compleet verhaal vertellen

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden, en gifs kunnen nog meer zeggen! Gifs zijn niet zo groot en kostbaar als filmpjes, maar fungeren als een perfecte middenweg tussen statische afbeeldingen en video’s. Wanneer gifjes op de juiste manier worden toegepast, kunnen ze een compleet verhaal vertellen en je bezoekers meer bij de content betrekken.

#3. Ze zijn vermakelijk

Gifjes kunnen ervoor zorgen dan zelfs de meest saaie of complexe content leuk wordt om te consumeren. En hoe rijker je content is, hoe meer bezoekers deze zullen willen consumeren. Internetgebruikers hebben een afkeer van grote lappen tekst. Je kunt gifs gebruiken om je content op te breken en je lezers hier en daar te laten lachen. Dit werkt ook bij serieuze blogberichten. Je bezoekers willen altijd iets om naar uit te kijken. Dus als er een punch-line gif aan het einde van een paragraaf staat, zullen ze sneller bereid zijn om door het artikel heen te scrollen in plaats van het helemaal over te slaan. Hoe leuker je content is, hoe beter het ontvangen zal worden.

#4. Er zijn er heel veel te vinden… veelal gratis!

Volgens een onderzoek van de New York Times zwerven er meer dan 150 miljoen gifjes rond op het internet, en daar komen elke dag weer nieuwe bij. Er is een gif voor elke beweging, actie, uitdrukking en activiteit die je kunt bedenken. En je plukt ze kosteloos van het internet af! Behoefte aan custom gifs? Geen probleem, want ze zijn ontzettend makkelijk zelf te maken, zeker als je gebruik maakt van een lichtgewicht software zoals GIF maker.

#5. Gifs maken je innovatiever

Het kan een uitdaging zijn om gifjes te gaan gebruiken in je content marketing strategie, maar misschien is een uitdaging precies wat je nodig hebt. Hoewel gifs goedkoop en makkelijk te gebruiken zijn, vereisen ze wel de nodige creativiteit. Dit maakt je blog of onderneming levendiger en meer inspirerend. Wellicht dwingt het je zelfs om vanuit een heel ander perspectief naar je WordPress site te kijken, en buiten de gebaande kaders te denken.

 

Eén reactie op “5 redenen om gifs in je content marketing strategie te gebruiken”

  1. Severijn schreef:

    GIFjes zijn grappig, ik denk er nu al weer aan paar die ik van vrienden heb gezien. Goed idee om dit in je content strategie op te nemen. Tof idee. Hoe maakt je ze trouwens? Gr Severijn.

Geef een reactie