6 suggesties voor geautomatiseerde WooCommerce mails

geautomatiseerde WooCommerce mails

Email marketing is een belangrijk onderdeel van het runnen van een WooCommerce shop. Dit kan veel tijd vergen, maar gelukkig zijn er tal van mogelijkheden om het versturen van mails naar je klanten te automatiseren. Hieronder geven we 6 suggesties voor geautomatiseerde WooCommerce mails.

6 suggesties voor geautomatiseerde WooCommerce mails 

#1. Een mail voor verlaten winkelwagentjes

Een van de meest effectieve geautomatiseerde WooCommerce mails die je kunt instellen, zijn die voor mensen die producten in hun winkelwagentje hebben gedaan zonder een bestelling te plaatsen. Vaak hebben zij gewoon nog een klein duwtje in de rug nodig om tot aankoop over te gaan. 

Lees ook: Verlaten winkelwagens in je webshop? Deze plugins bieden een oplossing!

#2. Een welkomstmail voor nieuwe abonnees

Deze mails zijn bestemd voor bezoekers van je site die zich net hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief. Het kan hen er wellicht zelfs toe aanzetten om hun eerste aankoop te doen.

#3. Een bedankmail voor nieuwe klanten

Deze mails zijn bestemd voor klanten die zojuist hun eerste bestelling bij je hebben geplaatst en vormen het begin van het proces om hen in terugkerende klanten te veranderen. 

#4. Een follow-up mail na aankoop

Behalve een bevestigingsmail van een bestelling is het een goed idee om klanten die iets gekocht hebben ook nog een follow-up mail te sturen. Dit kan een verzoek zijn voor het schrijven van een recensie, een uitnodiging voor een loyaliteitsprogramma of simpelweg een bedankje voor het feit dat ze iets gekocht hebben.

#5. Herinneringsmails ter aanvulling

Deze geautomatiseerde WooCommerce mails zijn van toepassing op verbruiksartikelen, zoals bijvoorbeeld cosmeticaproducten. Je kunt deze versturen op het moment dat hun voorraad ongeveer op begint te raken, om hen eraan te herinneren tijdig een nieuwe bestelling te doen.

#6. Terugwin-mails

Terugwin mails verstuur je naar vaste klanten die al een tijdje geen bestelling meer bij je hebben geplaatst. Begin met iets in de trant van “We missen je!” en probeer ze terug te winnen door bijvoorbeeld korting te geven. 

Tot slot

Geautomatiseerde WooCommerce mails zijn ideaal: het is een kwestie van een keer even de tijd nemen om alles goed in te stellen, en daarna wordt alles automatisch voor je geregeld. Deze geautomatiseerde mails blijven meer omzet opleveren zonder dat je hier steeds extra tijd in hoeft te investeren. Wat wil je nog meer? 

 

Geef een reactie