Nienke’s website: bloggen is mijn goede voornemen!

Bloggen als goede voornemen

Ha! Je dacht dat het wel over zou waaien he? Bloggen. Om de conversie (verkoop) op je site te verhogen. Om meer mensen naar je website toe te krijgen. Je hoopte al die tijd dat bloggen een modetrend was. Dat het wel weer over zou waaien en dat je je er niet in hoefde te verdiepen. Helaas. Bloggen is belangrijk en zal dat de komende jaren ook nog wel blijven. Dus? In deze tijd van goede voornemens stel ik voor: Bloggen is je goede voornemen voor 2018!

Om je op weg te helpen, geef ik hier wat tips hoe je het jezelf wat makkelijker maakt om op regelmatige basis een blog te publiceren.

1. Zoek naar onderwerpen binnen je business waar je iets over te vertellen hebt.

Maak je meubels? Vertel eens een verhaal over waar je je materialen vandaan hebt en waarom juist daar. Heb je een winkel? Vertel iets over het product dat je de laatste weken het meest verkoopt en waarom jij denkt dat het zo goed verkoopt. Verkoop je een dienst? Leg eens uit wat die dienst precies inhoudt en waarom de koper er beter van zou worden.

2. Deel je kennis.

Jouw business is je vak. En je bent goed in je vak en hebt veel kennis over datgene wat je doet. Deel die kennis. Wees niet bang om wat ins en outs van het bedrijf prijs te geven. Je hebt er een onderwerp mee voor een blog, je creëert nuttige content voor op je website (mensen hebben er iets aan om jouw site te bezoeken) en bouwt aan klantenbinding: Hier valt iets te halen (al dan niet gratis).

3. Zie de blog als stok achter de deur.

Soms is het nodig om je in een bepaald onderwerp te verdiepen. Zo is deze blog voor WP handleiding voor mij ook ontstaan. Ik wilde mijn eigen site gaan onderhouden in WordPress. Daarvoor moest ik mij wel gaan verdiepen in het systeem. Ik besloot blogs te gaan schrijven over de problemen waar ik tijdens het bouwen tegen aan zou lopen. Want ik ben echt de enige niet.

Op deze manier doet WP Handleiding aan klantenbinding: hier worden issues besproken waar iedereen tegenaan kan lopen. Ik probeer het dan ook nog een beetje leuk op te schrijven, zodat het voor mensen niet alleen maar kennis vergaren is, maar ook nog vermaak. Je slaat dus twee vliegen in een klap: Je doet research naar input voor je blog en leert tegelijkertijd.

4. Laat iemand anders voor je bloggen.

Heb je echt geen tijd, is schrijven echt niet je ding of heb je mensen om je heen die gepassioneerd kunnen vertellen over hun aandeel in jouw zaak? Vraag hen dan om input! Vraag de medewerkster van de communicatieafdeling eens een gemiddelde dag te beschrijven. Maakt iemand van de werkvloer is bijzonders mee? Schrijf het op. Heb je een specialist in huid voor het een of ander? Laat diegene er over vertellen/schrijven. Tot slot is het ook nog een idee om iemand in te huren voor het creëeren van deze content. Diegene gaat binnen jouw business op zoek naar interessante items voor blogs en schrijft ze voor je.

Deel je passie.

Iedereen heeft een passie binnen zijn of haar bedrijf, daarom ben je je bedrijf gestart, toch? En dus kun je daar enthousiast over vertellen, heb je nuttige kennis dat je kunt delen of heb je verhalen die boeien. Gebruik dat! Of je het nu zelf opschrijft of het iemand laat doen, het resultaat blijft hetzelfde. Nuttige content op je site, klantenbinding en dus > conversie!

Dus? Wat is jouw goede voornemen voor 2018? 😉

Na zestien jaar dienstverband bij een krant, vond ik het tijd om mijn kennis (hoe werkt de media) en kunde (schrijfvaardigheden) voor mijzelf in te gaan zetten. Het feit dat ik mijn ervaring kan gebruiken om organisaties en bedrijven zichzelf in de kijker van de klant te spelen, geeft mij veel voldoening. Daarnaast merk ik dat het online schrijven stiekem minstens even leuk vind als schrijven voor print!

Geef een reactie