De beste WordPress contactpagina plugins

wordpress contactpagina plugins

In het artikel van gisteren kon je al wat tips lezen met betrekking tot een effectief contactpagina design, en lieten we een aantal voorbeelden van goede contactpagina’s zien. Vandaag geven we 3 voorbeelden van WordPress contactpagina plugins, waarmee je een aantal van die ideeën kunt toepassen op je eigen WordPress contactpagina.

De beste WordPress contactpagina plugins

De onderstaande WordPress contactpagina plugins helpen je bij het creëren van een functionele, pakkende en creatieve contactpagina.

de beste en snelste wordpress webhosting

1. Gravity Forms

Gravity Forms is een premium contactformulier plugin met een breed scala aan features. Denk bijvoorbeeld aan multi-page formulieren, bestelformulieren, conditional logic en meer. Gravity Forms is bovendien volledig geoptimaliseerd voor mobiele apparaten. Dankzij de collectie optionele add-ons kun je Gravity Forms snel en gemakkelijk integreren met verschillende third party diensten, zoals bijvoorbeeld PayPal, Stripe, Twilio en MailChimp.

Meer info

2. Ninja Forms

Ninja Forms is een lichtgewicht plugin met talloze features voor het creëren van een goed contactformulier. De gratis versie van Ninja Forms is beschikbaar via het WordPress.org repository. Maar er zijn ook verschillende premium abonnementen, zowel voor persoonlijk als voor zakelijk gebruik. Daarmee kun je ook profiteren van een mooie collectie Ninja Forms add-ons; PayPal Express, MailChimp, file uploads, PDF formulier submissies… de mogelijkheden zijn eindeloos met Ninja Forms!

Meer info

3. Comprehensive Google Map plugin

Als je een kaart aan je contactpagina wil toevoegen dan zijn er verschillende Google Map plugins beschikbaar. De Comprehensive Google Map plugin bijvoorbeeld, heeft een simpele en intuitieve interface die het heel makkelijk maakt om een mooie kaart te configureren. Je hebt meer dan 250 custom marker iconen om uit te kiezen. Het is ook mogelijk om de huidige GPS locatie van de eindgebruiker aan de kaart toe te voegen. Op die manier kunnen bezoekers makkelijker hun weg vinden naar je vestiging.

Meer info

Tot slot

Wanneer je al een contactpagina hebt, is het goed om eens te kijken wat je hieraan kunt verbeteren. Je kunt een redesign overwegen, de teksten opfrissen of een interactieve kaart toevoegen. Zorg er in elk geval voor dat alle informatie op je contactpagina correct is, inclusief de links naar je social media profielen. Als je nog geen gebruik maakt van een contactformulier, is het zeker aan te raden deze toe te voegen.

Geef een reactie