Het belang van User Generated Content

user generated content

De kans is groot dat er tientallen bedrijven zijn die dezelfde diensten of producten aanbieden als jij. Dus waarom zouden mensen voor jou kiezen? Voordat je je kunt gaan richten op het converteren van je bezoekers naar (vaste) klanten, moet je ze eerst binnen zien te halen. Dat doe je met marketing. En je bezoekers kunnen je daarbij helpen, namelijk door middel van User Generated Content.

Content publiceren is tijdrovend en duur

Meer dan de helft van de bedrijven weet hoe krachtig content marketing kan zijn. Maar veel van die bedrijven klagen over een gebrek aan tijd om er daadwerkelijk iets mee te doen. Bovendien is het voor veel bedrijven, met name voor startups, simpelweg vaak te duur om content specialisten, marketeers en schrijvers in te huren om consistent nieuwe, unieke content te publiceren.

Korting op WordPress handleiding

Dus wat kun je daar aan doen?

De oplossing is eigenlijk heel simpel: je kunt je bezoekers het werk voor je laten doen! Denk er maar over na: je klanten praten al over je diensten of producten. Jij doet waarschijnlijk hetzelfde als je iets koopt en er blij mee bent.

Wist je dat er ruim 6000 tweets per seconde op Twitter worden gezet?

Daar kun jij je voordeel mee doen.  Een groot deel van je bezoekers zet zowel tekstueel als visueel commentaar over je diensten of producten op het internet. Je kunt wel heel veel tijd investeren in het schrijven van teksten over hoe goed je bedrijf wel niet is, maar als je klanten dat schrijven, komt het veel betrouwbaarder over.

Oké, maar hoe krijg je je bezoekers zover dat ze User Generated Content voor je gaan schrijven?

Dat is het mooie. Een deel van je klanten doet dat al, door reviews te schrijven. Een degelijke rating plugin is dus zeker geen overbodige luxe.

Er zijn nog meer dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je bezoekers content voor je gaan schrijven:

  • Maak duidelijk dat gebruikers artikelen of blogposts kunnen indienen.
  • Creëer een mooie omgeving waar je klanten foto’s en video’s kunnen uploaden. Dit kan op je WordPress site zelf, of via je gekoppelde Instagram.
  • Integreer een Twitter feed op je WordPress site en vertel je bezoekers welke #hashtag ze moeten gebruiken als ze jouw bedrijf willen vermelden.
  • Vraag je klanten of ze een recensie op je website willen achterlaten als ze een product hebben gekocht.
  • Koppel een forum of message board aan je WordPress site.
  • Zet een eigen wiki op en vraag je bezoekers om een bijdrage te leveren.

Hoe begin je daarmee?

Goed, je weet nu wat je kunt doen om User Generated Content te krijgen. Natuurlijk kan het nog best wat tijd kosten om dit soort dingen handmatig op te zetten. Daarom posten we morgen een overzicht van een aantal plugins die speciaal ontwikkeld zijn voor het stimuleren van User Generated Content. Stay tuned!

Hosting en Webhosting bij Combell

Geef een reactie