Onvoltooide bestellingen in WooCommerce? Stuur klanten een automatische herinnering!

automatische herinnering

Als je een webshop beheert, dan weet je dat het geregeld voorkomt: klanten die een bestelling plaatsen maar de betaling nog niet hebben afgerond. Vaak moeten deze klanten er dan gewoon even aan herinnerd worden om de betaling nog even te doen, maar als je dat steeds handmatig moet doen dan kan daar veel tijd in gaan zitten. Heb jij ook regelmatig onvoltooide bestellingen in WooCommerce? Stuur je klanten dan een automatische herinnering! Met de Payment Reminder for WooCommerce extensie is dat heel eenvoudig. 

Automatische herinnering sturen met Payment Reminder for WooCommerce

Payment Reminder for WooCommerce is een officiële WooCommerce extensie die je zo kunt instellen dat er automatische herinneringen worden verstuurd naar klanten die nog moeten betalen. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe het werkt.

Hosting en Webhosting bij Combell

Stap 1: Installatie en activatie van de plugin

De Payment Reminder for WooCommerce plugin kost $29 per jaar. Dat is het geld zeker waard, omdat je waarschijnlijk veel meer afgeronde bestellingen krijgt zonder dat je hier steeds zelf achteraan moet. Na aankoop kun je de plugin installeren en activeren. Heb je dat gedaan, dan kun je de instellingen gaan configureren. 

Stap 2: Instellingen voor betalingsherinneringen configureren

Bij Reminder Interval geef je aan na hoeveel dagen de klant een herinnering moet krijgen. 

Bij Reminder Limit geef je aan hoeveel herinneringen een klant maximaal mag krijgen (hou dit beperkt, want jij vindt het zelf ook niet leuk als je 10 herinneringen krijgt om te betalen!).

Daaronder kun je de automatische herinneringen inschakelen. Je kunt er ook voor kiezen om klanten die hun betaling hebben afgerond, automatisch een herinnering te sturen om een recensie achter te laten.

Stap 3: Email instellingen configureren

Na het configureren van de basisinstellingen kun je de emails gaan configureren. Upload je logo, stel je emailadres in en voeg een footer toe.

Stap 4: Emails opmaken

Nu kun je de inhoud van elke specifieke email gaan opmaken. Voer het onderwerp en het bericht in en selecteer de betalingsmethode waar de klant gebruik van kan maken. 

Tot slot

Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan. We raden je aan om de automatische herinnering functie even te testen, zodat je zeker weet of alles goed werkt en de emails die je klanten ontvangen de gewenste look en feel hebben.

Lees ook: Verlaten winkelwagens in je webshop? Deze plugins bieden een oplossing!

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie