5 handige apps voor wie met anderen samenwerkt aan WordPress projecten

wordpress projecten

Werk je geregeld met anderen samen aan WordPress projecten? Dan is het wel zo prettig als je je ontwerpen en ideeën met elkaar kunt delen, taken kunt toewijzen en de voortgang van de projecten op een overzichtelijke en gestructureerde manier bij kunt houden. De onderstaande apps zijn speciaal ontwikkeld om daarbij te helpen!

Apps voor het samenwerken aan WordPress projecten

#1. Basecamp

Basecamp is een populaire app die je helpt om projecten te beheren en tegelijkertijd op een efficiënte manier samen te werken. In plaats van dat je het overzicht probeert te vinden in talloze e-mails, berichten en telefoontjes, stop je alle communicatie voor je team in Basecamp. Je kunt projecten aanmaken en daar to-do lijsten in zetten, en taken aan teamleden toewijzen. Ook kun je eenvoudig feedback op projecten verzamelen.

Hosting en Webhosting bij Combell

Download Basecamp

#2. Slack

Slack kun je niet alleen gebruiken om met je team te communiceren, maar ook met je klanten. Je kunt conversaties scheiden door gebruik te maken van zogeheten channels. Je kunt elke channel een custom naam en beschrijving geven, zodat je teamleden weten waar ze terecht kunnen met vragen. WordPress maakt zelf overigens ook gebruik van Slack; dus als je een bijdrage wil leveren aan de WordPress community, dan is het installeren van deze app zeker aan te raden.

Download Slack

#3. Asana

Asana is een zeer goede app om met teams aan WordPress projecten te werken. Je kunt taken bijhouden en ze toewijzen aan teamleden. Deze app is ook zeer geschikt om bugs bij te houden en te zorgen dat ze zo snel mogelijk verholpen worden. Je kunt in één oogopslag de voortgang van je projecten bekijken en conversaties in actiegerichte taken omzetten. Bovendien kun je zorgen dat je alleen de updates krijgt die voor jou relevant zijn, in plaats van een vloedgolf aan berichten die eigenlijk voor je andere teamleden bedoeld zijn.

Download Asana

#4. Red Pen

Red Pen biedt je de mogelijkheid om reacties te plaatsen op project documenten. Je kunt deze app ook gebruiken om je klanten feedback te laten geven op de voortgang van een project. Met behulp van dots kun je bij elk document exact aangeven waar je een relevante opmerking wil plaatsen. Als je dan vervolgens het document deelt, kan je klant of teamlid over de dots hoveren om de opmerkingen te bekijken.

Download Red Pen

#5. InVision

InVision is een samenwerkings app waarmee je teamleden real time feedback op projecten kunnen geven. De app is ontwikkeld voor design-gericht project management en bovendien ideaal voor het creëren van prototypes, omdat er tools bij zitten waarmee je een digitaal prototype tot leven kunt brengen. Je kunt snel links, animaties en transities toevoegen aan je mockups, waardoor je teamleden meer relevante feedback kunnen geven.

Download InVision

Korting op WordPress handleiding

Geef een reactie