6 manieren om emailadressen te verkrijgen via je website

Een lijst met emailadressen is niet alleen een manier om je bezoekers op de hoogte te houden, maar het kan ook een waardevolle tool zijn voor je onderneming. Het kan het vertrouwen van je bezoekers vergroten door gratis dingen te verstrekken, waarna je dit kunt omzetten in meer verkopen of meer klanten. En het mooiste is nog dat je dit hele proces kunt automatiseren. Hieronder 6 manieren om emailadressen te verkrijgen via je WordPress website!

emailadressen verkrijgen via je WordPress website

Zet een formulier in de zijbalk

de beste en snelste wordpress webhosting

Wil je een formuliertje implementeren, dan moet je ten eerste communiceren waarom het een goed idee is om je in te schrijven. Een veelgebruikte strategie om bezoekers over te halen hun emailadres in te vullen, is door een ebook, online video cursus of misschien zelfs een gratis proefmonster van je product ter beschikking te stellen. Zie het maar als een cadeautje dat je bezoekers aanmoedigt om hun emailadres achter te laten.

Voeg een formulier toe na elk bericht

Je kunt natuurlijk handmatig de code van het formulier copy-pasten na elk bericht dat je schrijft, maar e kunt ook de Magic Action Box plugin gebruiken. Hiermee kun je heel makkelijk goed uitziende formuliertjes ontwerpen en implementeren. Zorg er in elk geval altijd voor dat de formuliertjes die je plaatst passen bij de uitstraling van de rest van je website.

Implementeer een slide-in of popup formulier

Als je MailChimp gebruikt, dan kun je de ingebouwde slide-in generator gebruiken. Zo niet, dan zijn er voldoende WordPress plugins beschikbaar waarmee je slide-in of popup formuliertjes kunt creeeren, zoals bijvoorbeeld Bloom, SumoMe en OptinMonster.

Creëer een speciale landingspagina

Een andere manier om emailadressen te vergaren is door hiervoor een speciale landingspagina te creëren, voorzien van een discrete exit optie zoals “Ga verder naar mijn blog.” Hiervoor kun je een landing page creator zoals Thrive gebruiken. Zodra je de landingspagina hebt gemaakt kun je hem als index pagina opslaan.

Schrijf een guest post en trek verkeer naar je landingspagina

Een guest post, oftewel een blogbericht dat je schrijft en publiceert op de blog of website van iemand anders, is een goede manier om meer bezoekers naar je landingspagina te trekken (waar je uiteraard voldoende mogelijkheden voor bezoekers hebt om hun emailadres achter te laten!). Heb je al connecties met andere bloggers of ondernemingen in je niche, dan kun je je ideeën aan hen voorstellen. Voor de beste resultaten is het slim om te kiezen voor blogs die direct of indirect gerelateerd zijn aan de onderwerpen op je website. Je kunt bezoekers naar een reeds bestaande landingspagina leiden, maar je kunt ook een landingspagina aanmaken die specifiek gericht is op de bezoekers van die specifieke guest post.

Zoek een partner

Als je moeite hebt met het genereren van traffic, maar al wel een ebook, cursus of product hebt waar je helemaal achter staat, dan kan het zeker de moeite waard zijn om de hulp van anderen in te schakelen. Biedt bloggers exclusieve deals aan, of een kans om jouw product gratis uit te proberen, in ruil voor promotie op hun site. Zorg wel dat je de ‘spam & pray’ benadering achterwege laat – dit kan namelijk in je nadeel werken!

Geef een reactie