10 soorten content om meer webverkeer te genereren

soorten content

Zoals je waarschijnlijk wel weet is bloggen een populaire manier om meer bezoekers naar je WordPress site te trekken. Maar als je je uitsluitend op blogartikelen focust, loop je misschien kansen mis. Er zijn namelijk nog veel meer nieuwe en interessante soorten content die zeker de moeite waard zijn om uit te proberen. Laat je inspireren door deze 10 soorten content om meer webverkeer te genereren!

10 soorten content om meer webverkeer te genereren

#1. Nieuws uit jouw vakgebied

Je hoeft niet alle content zelf te bedenken. Soms is het voldoende om degene te zijn die al het belangrijke nieuws uit jouw vakgebied op één plek verzameld. Hou wel de gouden regel in gedachten: kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit! Het is ook belangrijk om een bepaalde consistentie te hebben. Dit kun je bereiken door (afhankelijk van de beschikbaarheid van nieuwe content) dagelijks om dezelfde tijd of wekelijks op dezelfde dag te posten.

Korting op WordPress handleiding

#2. How-To artikelen en tutorials

De “How-To X” post is een klassieker in de wereld van contentspecialisten, en dat is niet voor niets. Eén van de belangrijkste redenen dat mensen het internet gebruiken is immers om oplossingen te vinden voor hun problemen. Als jij zo’n oplossing kunt bieden, dan is dat natuurlijk een mooie kans! Nog mooier is als je je artikelen kunt aankleden met afbeeldingen, video’s en andere visuele media.

#3. Podcasts

Podcasting is weer helemaal hot! Podcasts zijn relatief makkelijk te produceren; het enige dat je nodig hebt is een goede microfoon en een audiobewerkingsprogramma. Bovendien spreek je zo ook het deel van je doelgroep aan dat graag onderweg of in de sportschool ergens naar luistert. Check ook de beste podcasting plugins voor WordPress!

#4. Infographics

Mensen zijn visuele wezens, dus als je data wilt communiceren die anders nogal taai is, dan zijn infographics perfect om de informatie op een aantrekkelijke, boeiende manier weer te geven. Je hoeft overigens echt geen Photoshop-tovenaar te zijn – wist je dat je ook infographics met WordPress kunt maken? De iList plugin is hier ideaal voor!

#5. Lijstjes

Lijstjes hebben bijna net zo’n grote aantrekkingskracht als infographics! Ze beloven een meetbare ROI en presenteren informatie in een makkelijk verteerbare vorm. Het is een kwestie van een probleem identificeren en hier een aantal oplossingen voor bieden (zoals we met dit artikel hebben gedaan). Tip: cijfers in de titel scoren altijd goed!

#6. Videos

Drie jaar geleden bleek uit deze interessante video marketing statistieken al dat video steeds belangrijker werd, en die trend volgt nog steeds een stijgende lijn. Als je dan ook nog bedenkt dat YouTube de op één na grootste zoekmachine is, en je hebt voldoende redenen om video’s in je contentstrategie te verwerken. Zorg wel dat je weet waarom video’s uploaden naar WordPress geen goed idee isen je je filmpjes beter kunt uploaden naar een video hosting dienst zoals YouTube of Vimeo.

#7. Memes en gifs

Memes en gifjes zijn wellicht niet voor alle websites gepast, maar ze bieden je wel de mogelijkheid om je standpunt op een humoristische manier over te brengen. Daarbij zijn er tal van online tools en apps waarmee je binnen no time zelf memes kunt maken. Ook gifs van Giphy toevoegen aan WordPress is heel makkelijk.

#8. Recensies

Recensies worden steeds belangrijker in dit digitale tijdperk: consumenten willen eerst weten wat anderen van een product of dienst vinden, alvorens zij een keuze maken uit verschillende aanbieders. Daar kun jij op inspelen. En als je een affiliate programma gebruikt met links naar verkopers, kunnen recensies ook helpen om wat extra cash te genereren.

#9. Interviews

De meeste mensen vinden het heerlijk om interviews te lezen van de mensen die ze bewonderen of waar ze tegenop kijken. Als jij de kans krijgt om een belangrijke figuur in je vakgebied te interviewen, grijp die dan! Zorg wel dat je je interviews goed voorbereid.

#10. (Controversiele) opiniestukken

“You have enemies? Good. That means you’ve stood up for something, sometime in your life.” 

– Winston Churchill

Het maakt niet uit of mensen het nu wel of niet met je eens zijn, of jouw uitgesproken tirades gewoon vermakelijk vinden – soms is het goed om je uit te spreken en daarbij geen blad voor de mond te nemen. Zorg wel dat je je standpunten goed onderbouwt! Je wil immers niet bekend worden als de Kanye in je vakgebied.

Tot slot

Verschillende soorten content gebruiken kan helpen om meer webverkeer te genereren, je bezoekers geinteresseerd te houden en conversies te verbeteren. De hierboven genoemde soorten content zijn slechts suggesties; uiteindelijk moet je kiezen voor de content types die jouw doelgroep aanspreken. Maar wees niet bang om een beetje te experimenteren; je weet nooit of iets werkt tot je het probeert!

 

Hosting en Webhosting bij Combell

Geef een reactie